שיחת משתמש:מערכת

מתוך אוצר הספרים היהודי השיתופי
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


לשחזר את עריכותיי

אני קינגדום 3 והערכיות הן בטעות פליז שחזור -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי

ובכן, מאוד לא נעים לי אבל בשל דרישת חברת הביטוח, ובאישור בית דין, כתובת ה-IP שלך ופרטים נוספים יועברו למשטרת ישראל אם תבצע עוד השחתה כלשהי. לא תינתן אזהרה נוספת. אנחנו מאד מצטערים. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 23:13, 23 בינואר 2022 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מה שעשית הוא מעשה גרוע, השחזור יקח זמן רב. חבל מאד. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 20:05, 23 בינואר 2022 (IST)
ייש"כ על העמידה בפרץ! בהערכה על העבר ההוה והעתיד. ה' יגדור פרצות עמינו. עכ"פ (שיחה) 20:09, 23 בינואר 2022 (IST)

"תבנית קבועה להערות שוליים"

סליחה. אני מחזיק את עצמי לטוב בקוד ויקי, ובדקתי בדפים שעלו השבוע ולא שמתי לב לתבנית כזו, בהרבה דפים בכלל אין הערות ובדף אחד לפחות ראיתי הערות שוליים רגילות, לא זוכר כבר איזה דף זה היה אולי משהו על שיר השירים. בכל אופן, תודה על כל תחזוקת האתר ועל הפניית תשומת לבי לתבנית הקבועה, אשתדל להשתמש בה ובכלל לבוא לכאן מדי פעם, אתר נאה אפשר לומר. קו יש'ר (שיחה) 22:00, 2 במאי 2022 (IDT)

תודה רבה. ראיתי עכשיו וסידרתי גם בדפים האלו. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 22:05, 2 במאי 2022 (IDT)
תודה תודה. קו יש'ר (שיחה) 09:13, 10 במאי 2022 (IDT)

שיר השירים

ראיתי שהוספת לסרגל פירושים חדשים לשיר השירים, אז תרמתי אף אני את חלקי, אם תוכל להכניס גם את זה לסרגל זה יהיה נפלא: פירוש המיוחס לרמב"ן/שיר השירים/א וכן הלאה. קיץ בריא ורענן שיהיה. מהדורה קמא (שיחה) 09:12, 10 במאי 2022 (IDT)

מיד מטפל. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 22:52, 11 במאי 2022 (IDT)

קידום רעיון בוט ההחלפות-מ"מ

שלום וברכה! הרבה זמן לא הייתי פעיל באוצר, אבל לא נראה לי ששכחתם ממני... אני מקווה בזמן הקרוב להיות פעיל יותר, ולנסות לקדם את רעיון בוט ההחלפות, שאני חולם עליו כבר הרבה זמן. הבוט שהצלחתי לפתח עד כה באמצעות תוכנת AWB, יכול לבצע שתי פעולות עיקריות:

  1. סידור דפי התוכן שבאוצר ועיצובם האחיד. בפירוט, זה כולל: א. שינויי עיצוב מינוריים לצורך אחידות וסדר - מחיקת רווחים ומעברי שורה מיותרים, החלפת רווח טאב ברווח רגיל, מחיקת תווי כיווניות המבלבלים את סדר האותיות בדף. ב. תבניות ניווט - יצירת סדר אחיד בתבניות הניווט, למשל: בניווט התחתון הסדר האחיד יהיה שולי הגליון-פורסם בנחלת הכלל-ניווט כללי תחתון. כמו כן, מחיקת {{שולי הגליון}} בדפים בהם אין הערות. כל זאת לפי מה שהוסכם בעבר באולם דיונים ג. החלפת אלמנטים מסוג br במעבר פסקה רגיל, והחלפת אלמנטים מסוג img שיובאו מאתר ספריא ב{{תמונה להוספה}}, דברים נצרכים ללא ספק. ה. דבר שאני מסתפק אם הוא נצרך - הוספת אלמנטים מסוג noinclude המקיף את תבניות הניווט בכל דף מדפי התוכן של האוצר, כדי לתת אפשרות בעתיד להכליל את הדף בתוך דפים כוללים גדולים, בלי להעתיק את תבניות הניווט.
  2. א. הפיכת מראי מקומות פשוטים לקישורים פנימיים. כגון (נדרים כח.) –> (נדרים כח.). בינתיים זה כולל רק מראי מקומות לתנ"ך ולש"ס, אבל אפשר להרחיב את זה בהמשך לכל ספר שיש אליו הפניות, עם רשימה ייעודית. ב. זה אמור לכלול גם יצירת אחידות במראי המקומות, כלומר גם (נדרים כ"ח ע"א) –> (נדרים כח.), מלבד ברש"י ותוספות על הש"ס, בהם ישאר האופן המקובל מדפוס וילנא, ויהיה (נדרים כ"ח ע"א) –> (נדרים כ"ח ע"א). הבעיה היא, שבפועל הבוט מצליח יפה מאוד לעשות החלפות של ע"א –> נקודה, כגון (נדרים כ"ח ע"א) –> (נדרים כח.), אבל בהחלפות ע"ב –> נקודתיים, הוא מוסיף מעבר שורה, שגורם להוספת רווח בין מספר הדף לנקודתיים (ומפריע בתצוגת קוד מקור), כזה: (נדרים כ"ח ע"ב) –> (נדרים כח :). אפשר לפתור את הבעיה על ידי הרצה כפולה של הבוט על כל הדף (כמו שעשיתי בשו"ת תשב"ץ/ד/ב/ד), השאלה אם שייך לעשות את זה, או שעדיף לוותר על העניין ולהשאיר את הכתיב ע"ב במקום נקודתיים [אפשר גם לנסות לפתור את הבעיה, אבל נראה לי שאין בנמצא מי שמבין בנושא].

עשיתי היום ריצת ניסוי של הבוט על מספר דפים, בעיקר על חלק מהרשב"ם בבבא בתרא, וניתן לראות אותם בדף התרומות של הבוט. הריצה הצליחה בסך הכל, מלבד הבעיה שעלתה בנושא המראי מקומות,שהזכרתי בסעיף 2ב.

באופן כללי, אשמח לשמוע מה דעתך על הרעיון, כיצד אפשר לשפר אותו, והאם צריך לבטל חלק ממהחלפות שהצעתי. בפרט, הייתי רוצה שתתייחס לעניין של תגי noinclude לתבניות הניווט, ולשאלה על העניין של מראי המקומות. בסופו של דבר, הייתי רוצה לדעת האם ומתי יהיה אפשר להריץ את הבוט באופן קבוע על כל דפי התוכן באוצר.

בברכה ותודה מראש, עמיאלשיחה • ב' בתמוז ה'תשפ"ב • 16:48, 1 ביולי 2022 (IDT)

שלום עמד, כמובן שלא שכחנו, לכן לא הסרנו הרשאות. הסיבה שכה הייתי בטוח שתחזור, היא שלדעתי (הענייה) מי שתפס את הפרינציפ של האתר, קשה להיפרד ממנו. גם לי עצמי היו עליות ומורדות ותקופות שפל ביחס לאתר, אבל תכל'ס זה דבר גדול מכדי לאפשר לו לא להמריא. כך אני מרגיש על כל פנים.
מקווה למצוא עוד היום, לפני שבת, כמה דקות פנאי, להתבונן בדבריך כיאות. ואם לא אספיק, אז במוצ"ש בעזרת ה'. שא ברכה! השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 17:00, 1 ביולי 2022 (IDT)
עמד, שבוע טוב.
אנסה להגיב על ראשון ראשון:
א. הרצת הבוט היא דבר מבורך ונצרך.
ב. הכללת תוי noinclude היא חשובה מאוד מהסיבה שהזכרת.
ג. אם הרצה כפולה פתרה את הבעיה, סביר להניח שהחלפה כפולה בתוך ה-AWB תעשה אותו דבר, אם ההחלפה הזו תוגדר לשתי ההחלפות האחרונות שיבוצעו בכל דף. לא כן? כך לא נצטרך לעשות גרסה נפרדת בשביל זה.
ד. לגבי הרצה כללית, מאחר שהדבר ישפר את הקישוריוּת הפנימית של כל האוצר, זה אינטרס עליון של כולנו שזה יקרה כמה שיותר מהר, אבל - הייתי בוחר שדה ניסויים מצומצם יחסית, נניח ספר שו"ת כלשהו שמופיע בקטגוריה אחת, ומריץ עליו את הבוט, ואז בודק אלו עוד מראי מקומות או צורות שונות של מראי מקומות, היינו יכולים בקלות יחסית להוסיף לו, וכשנגיע למשהו מספק, אתן לך את האוקיי להרצה כללית. מקובל עליך? השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 01:38, 3 ביולי 2022 (IDT)
א. תודה על המשוב החיובי! מקובל עלי להריץ בינתיים על ספר מסוים, יש לך רעיון איזה ספר הכי כדאי? או שזה לא כל כך משנה ואפשר לבחור באקראי? נראה לי כדאי ספר של אחרון שיש בו מראי מקומות רבים ומגוונים לספרים רבים.
ב. לא ירדתי מספיק לעומקו של העניין של ההרצה הכפולה. אסביר קצת יותר, ומקווה שתסלח לי על האריכות. ההרצה כפולה מועילה, רק משום שלאחר שזיהיתי את הבעיה הוספתי בסוף רשימת ההחלפות הסרה של האנטר המיותר במקום הספציפי הזה. אבל ההחלפה הזו לא יכולה להתבצע באותה עריכה בה נעשו שאר ההחלפות. ההסבר הטכני הוא, שכדי לבצע אוטומטית את ההבדלה בין כל הדפים באוצר לבין רש"י ותוספות על הש"ס (שהרי הבוט מיועד לרוץ אוטומטית על כל הדפים ללא הבדלה), הבוט משתמש בתבנית משתמש:עמד בוט/בורר בבלי באמצעות החלפה כזו: ע"ב–>{{ס:משתמש:עמד בוט/בורר בבלי|ע"ב|:}}. התוכנה של הבוט לא יודעת לבצע את הוראת התנאי עצמה, אלא היא מתבצעת רק לאחר שמירת השינויים על ידי שרת הPHP שמפעילה את האוצר, ורק בשלב הזה נוצר הרווח המיותר בצורה לא ברורה, כנראה זו תקלה בקריאת ההוראה בתוכנת הPHP. לכן רק לאחר שמירת השינויים אפשר להסיר את האנטר המיותר על ידי הרצה חוזרת של השינוי הנ"ל. לכן כתבתי שאפשר לפתור את הבעיה רק על ידי הרצה כפולה. עכשיו אני חושב שאפשר לוותר על העניין של הבורר האוטומטי בין דפים רגילים לרש"י ותוספות, ופשוט לכתוב שני בוטים נפרדים, אחד לדפים רגילים ואחד לרש"י ותוספות, אבל אז הבוט לא יוכל לרוץ באופן אוטומטי על כל הדפים באוצר, אלא נצטרך לברור ידנית בין סוגי הדפים. זה לא מלאכה שלוקחת הרבה זמן, אבל היא קצת חופרת והייתי מעדיף להיפטר ממנה.
ג. לכן אני חושב שעומדות בפנינו 4 אפשרויות: 1. לבצע ריצת תיקון לאחר הריצה הרגילה (הרצה כפולה). 2. לוותר על הבורר האוטומטי, ולהזין לבוט רשימת דפים ידנית. 3. לוותר על ההחלפה ע"ב–>נקודתיים 4. לוותר על השמרנות המוחלטת של כתיב דפוס וילנא במראי המקומות ברש"י ותוספות על הש"ס. מה דעתך?
ד. כדאי שתארכב את דף השיחה דחוף, קשה לכתוב עליו מרוב המשקל שלו... עמיאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשפ"ב • 02:39, 3 ביולי 2022 (IDT)
א. תן לי יום לחשוב על רעיון.
ב-ג. אני לא מבין את זה, אבל זה לא אמור לקרות. הרצה כפולה לא נראית לי דבר נכון. ברשותך אקרא לDavidnead שמן הסתם יבין איפה אנחנו טועים.
ד. יטופל.
ה. האם נתת את לבך לשאלה מה קורה כשכתוב: פני יהושע (כתובות דף כ"ג ע"א) או אפילו: רש"י (פסחים כ"ב ע"ב) לאיפה הבוט יצור קישור? לבבלי? השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 02:53, 3 ביולי 2022 (IDT)
בנוגע לשאלה ה', בינתיים הבוט יוצר קישור לבבלי במקרים כאלה, אבל אפשר לכתוב בקלות רשימת פרשנים על הבבלי שעל פיה תתבצע ההחלפה המתאימה. אבל, זה עדיין לא יפתור לגמרי את הבעיה, כי אי אפשר להשיג רשימה מלאה של כל הפרשנים על הבבלי שאי מי אולי ירצה להזכיר, ואי אפשר לכסות את כל הצורות האפשריות, כי יכול להיות גם כתוב: כתב רש"י בסוף מסכת תענית (כ"ט ע"ב), והבוט יקרא את זה בתור "תענית (כ"ט ע"ב)"... אבל אני לא רואה בעיה גדולה בזה שיהיה קישור לדף הבבלי במקום שתהיה הפניה ללא קישור כלל, ולדעתי זה שווה כשמרוויחים שבחלק מהמקומות הקישור כן יהיה מדוייק. מקווה לעסוק בעניין שבוע הבא, אבל אני עדיין בישיבה עד סוף תמוז, ורק בבין הזמנים אוכל להיכנס להילוך גבוה. עמיאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשפ"ב • 03:36, 3 ביולי 2022 (IDT)
פתרון נוסף שמצאתי לבעיית הנקודתיים: להשתמש בישות : במקום נקודתיים, כמו שעשיתי בדף שו"ת תשב"ץ/א/ג, או ב{{נקודתיים}} (שמשתמשת באותה ישות). החיסרון הוא שהעורכים הבאים שיפתחו את קוד המקור לא בטוח יבינו מה משמעות הסימן הזה, והוא יבלבל אותם. עמיאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשפ"ב • 11:42, 3 ביולי 2022 (IDT)
בינתיים כתבתי רשימה בסיסית של הפרשנים על הבבלי, כך ש"פני יהושע (כתובות דף כ"ג ע"א)" וכד' יוחלף ב"פני יהושע (כתובות כג.)", אבל אני מזכיר שזה לא מכסה את כל האפשרויות. עמיאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשפ"ב • 12:45, 3 ביולי 2022 (IDT)
עמיאל, כבר ככה זה נהדר. שווה להריץ על קטגוריה מוגדרת ונשפר תוך כדי תנועה. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 09:43, 13 ביולי 2022 (IDT)
בסוף לא נתת לי רעיון לקטגוריה מתאימה... עמיאלשיחה • י"ח בתמוז ה'תשפ"ב • 13:48, 17 ביולי 2022 (IDT)
עמד, חשבתי מיד על מנחת חינוך או נודע ביהודה אבל למרבה הצער אין בהם כמעט שימוש בתבנית {{ממ}}. אז א. כדאי לחשוב אם יש איך לעשות התאמה לשימוש בתוך טקסט רץ. ב. אציע לקחת רש"י או רשב"א למסכת שבה יש תבנית ממ אבל אין קש"פים. מבדיקה ראשונית של 'דפים המקושרים לכאן' של התבנית, ראיתי את קטגוריה:רש"י: עבודה זרה ו-קטגוריה:רשב"א: חולין כדוגמאות טובות. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 03:00, 18 ביולי 2022 (IDT)

קישור לחברותא

מה דעת כבודו שיהיה קישור בכל דפי הבבלי לחברותא באתר ה"ב? עכ"פ (שיחה) 04:26, 26 ביולי 2022 (IDT)

יש גם באתר 'תורת אמת'. ולדעתי אפשר גם לבקש מהרב שולביץ, הוא בודאי ישמח להרבות תורה בישראל. סיני ועוקר הרים (שיחה) 08:45, 26 ביולי 2022 (IDT)
אם יש אפשרות לייבא את זה לכאן זה פירוש מוכר וטוב. אשמח לראות מה מבנה הקישורים באתר ה"ב? (יכול להיות שגם מספיק, אם כי זה יטריח את המשתמשים שלנו לצאת לאתר אחר ולכן לכתחילה עדיף שלא). השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 09:26, 26 ביולי 2022 (IDT)
מערכת, ברשותך אנסה (ע"פ תבנית צוהד בבלי}} ואם אין דעתך נוחה נסיר אותה. עכ"פ (שיחה) 16:07, 26 ביולי 2022 (IDT)
אם זה קל, למה לא? אולי יהיה אפשר לשים את זה בתוך הדף 'חומר עזר'. בכל מקרה זה אמור להיות 'למטה' מכל מפרשי הש"ס ולא איפה שצוה"ד יושבת. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 01:39, 28 ביולי 2022 (IDT)
מערכת, זה לא עבד בגלל שאינו מרשה לעשות קישור אלא דרך האתר שלהם. השאלה היא אם מותר להעלות ישר מתורת אמת כיון שאנחנו לא מתכוונים לשפר את הטקסט הזה. עכ"פ (שיחה) 05:58, 28 ביולי 2022 (IDT)
אם כתוב שם שזה משוחרר 'בנחלת הכלל' אז כן. שמעתי הבוקר שיש דיני תורה סביב הטקסט הזה, אז היה כדאי לדעת מה בדיוק הרישיון שלו לפני שנרוץ להכניסו לכאן. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 19:56, 28 ביולי 2022 (IDT)

יד מלאכי

אשמח לדעת מה העדיפות כרגע אני משתמש במהדורה הישנה יותר ליוורנו תקכ"ז כמובן שעקב הכתב לוקח יותר זמן שימוש במהדורות החדשות יותר (מתלבט לגבי הוצאת מישור שלכאו' לא עשו עבודה מיוחדת אבל כרגע איננה בכלל השאלה) תמהר את העבודה אבל תגדיל את הסיכוי לטעויות דפוס הר יונה (שיחה) 23:26, 26 ביולי 2022 (IDT)

הוצאות חדשות ממש (כמו מישור) לא באות בחשבון יש להם זכויות יוצרים גם אם העבודה שלהם לא מוצאת חן בעיני מאן דהו. הם פתחו ראשי תיבות והוסיפו דברים. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 01:38, 28 ביולי 2022 (IDT)
הר יונה, המנהג כאן להשתמש בדפוס הנוח יותר גם אם אינו דפוס ראשון. לדעתי אם העבודה יותר קשה בדפו"ר כדאי לוותר על זה, רק לעיין בדפוס הישן קצת להגיה הטקסט המוקלד. עכ"פ (שיחה) 05:56, 28 ביולי 2022 (IDT)
יישר כח מערכת לא התכוונתי לזלזל בעבודה של מישור ככונתי האם העבודה לכאורה היא הקלדה מחדש ופתיחת ראשי תיבות נותנת זכויות יוצרים הר יונה (שיחה) 13:44, 28 ביולי 2022 (IDT)
ממה שאני מבין כן. פתיחת ראשי תיבות נותנת זכויות יוצרים על פתיחת ראשי התיבות. (אגב, יש גם שגיאות בפתיחת ראשי תיבות ולכן גם אם היו נותנים לנו את הטקסט למען הלומדים, היה ראוי מצידנו לבדוק אותו מילה מילה בקפידה. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 19:55, 28 ביולי 2022 (IDT)

לחיצה קבועה על 'לזכור שנכנסתי'

אם בכניסה לחשבון לא לוחצים על לזכור שנכנסתי החשבון מתנתק מאד מהר, מה שגורם לעריכות לא על שמי או על ויתור על עריכות, ישנם אתרים בהם האופציה הזו לחוצה אוטומטית, והרוצה יכול לבטלה, אם ישנה אפשרות לעשות זאת גם כאן זה יעזור מאד. בברכה בן אבנר (שיחה) 00:20, 25 באוקטובר 2022 (IDT)

שלו' וברכה. אכן תופעה מרגיזה. הבעיה היא שזה קורה מדי פעם גם כשזה כן לחוץ. לכן שינינו את ההודעה ל"ייתכן שיצאתם מהחשבון". פנינו בשעתו למחלקה הטכנית שלנו (לא "שלנו" אלא מי שסייעו לנו טכנית להפעיל את התוכנה של האתר מול מדיה-ויקי) ולא נמצא פתרון מועיל.
למעשה, לי זה מזמן לא קרה. אם אתה לא יוצא מהחשבון, ובדרך כלל אין סיבה לצאת מהחשבון, אז מספיקה פעם אחת לזכור שנכנסתי לחשבון ודי בכך. בשעתו, הייתי מסייע לעורכים חדשים שלא הסתדרו עם יצירת החשבונות ליצור להם חשבון, ואז הייתי צריך לצאת מהחשבון שלי ולהיכנס לחשבון שלהם וחוזר חלילה וכך נתקלתי בבעיה הזו. השתתפו בעריכה והגהה! "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת". מערכת (שיחה) 00:48, 25 באוקטובר 2022 (IDT)

ספרים רבים שהעליתי מדיקטה

תוכל בבקשה לסדר להם את סרגל הניווט-בבלי? או ליצור תנאי או סרגל ייעודי כמו שעשית לכל מיני ספרים עם פירוט של הדפים שעליהם זמין או אמור להיות זמין אותו מפרש? לטיפול - מהר"ם חלאווה לדוגמה. הסרגל מנגיש אותו ללומדי כל מפרשי הדף המקבילים, זה ממש חבל שזה לא מטופל. מהדורה קמא (שיחה) 02:52, 17 במרץ 2023 (IST)

אל באפך, אני בעומס בלתי רגיל. אטפל בכל זה בעז"ה. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 12:26, 30 במרץ 2023 (IDT)
באתי בשביל אותו דבר ומצאתי שכבר דיברו על זה. הערב התחילו בדף היומי ללמוד מסכת סוטה, הספרים: באר שבע, מנחה חריבה עלו לאחרונה והיה מאד מועיל אם יופיעו בסרגל הצד. דף היומי זאגער (שיחה) 22:25, 30 במרץ 2023 (IDT)
דף היומי זאגער, סודרו באר שבע ומנחה חריבה. אני צריך לעבור על כל מה שהועלה, לאט לאט כמה שאספיק לפני החג. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 15:24, 31 במרץ 2023 (IDT)
מהדורה קמא, גם מהר"ם חלאווה בוצע. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 16:38, 31 במרץ 2023 (IDT)

העמק דבר

אשמח שתסביר מה השינויים שרצית שאעשה בהעמק דבר ביחס למה שעשיתי. מדובר על השינויים בין הגירסא שלי מה5 למרץ לשלך מאותו היום הר יונה (שיחה) 13:45, 19 במרץ 2023 (IST)

שלו', בגלל החלפת המרכאות שביצעתי שם, לא רואים את השינויים, העיקר מה שחשוב הוא דברים כמו:

ועוד נתבאר בס׳ (במדבר ט״ז ט״ז)

שהיה במקור, והוחלף כך:

ועוד נתבאר בס' במדבר (ט"ז ט"ז)

אני מקווה שההבדל ברור, ואשמח להסביר אם לא. תודה על כל העמל והיגיעה. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 12:29, 30 במרץ 2023 (IDT)

הסיבה שעשיתי זאת כי נצמדתי למקור. בספר מופיע המקור מלא בסוגרים. משתדל כשלב ראשון להצמד למקור כמה שאפשר הר יונה (שיחה) 13:11, 30 במרץ 2023 (IDT)
מצוין. תודה. אנחנו מ-ת-ק-ד-מ-י-ם כל העת. שבת שלום והמון הנאה ושטייגען. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 19:47, 30 במרץ 2023 (IDT)

תקלה טכנית משגעת

בזמן האחרון קורה לי הרבה פעמים שאני לוחץ על 'שמירת השינויים', ובמקום לשמור, הדף נשאר במצב עריכה וקופצת אזהרה: חלקים מסוימים מטופס העריכה לא הגיעו לשרת; אנא בדוק שהעריכה לא נפגעה ונסה שוב. לפעמים באמת גם חלק מהדף חסר בטופס העריכה, ואז אני מבין שבעצם איבדתי את העריכה שלי. לכן מאז שזה קרה כמה פעמים אני כל פעם לפני העריכה מעתיק את כל הדף, ליתר ביטחון. אבל זה עדיין מאוד משגע, וקרה לי כבר שרק אחרי 5 או 6 ניסיונות הדף נשמר כראוי. אשמח אם יהיה לך קצה חוט מה אפשר לעשות עם זה. עמדשיחה • י"ב בסיוון ה'תשפ"ג • 21:50, 31 במאי 2023 (IDT)

גם לי זה קורה ואני תמיד מעתיק לפני שמירה, יכול להיות שזו בעיה בקצב השרת. מהדורה קמא (שיחה) 21:58, 31 במאי 2023 (IDT)
אפשר ברשותכם לשאול אם אתם משתמשים באינטרנט מסונן (אולי אפילו לדייק ל'אתרוג'?) חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:06, 1 ביוני 2023 (IDT)
כן, למעשה רק בזמן האחרון התחלתי להשתמש באתרוג אז הגיוני שזה קשור. עמדשיחה • י"ב בסיוון ה'תשפ"ג • 00:13, 1 ביוני 2023 (IDT)
גם אני עם אתרוג. איך זה קשור? אני עורך בוויקיפדיה ושם זה לא קורה לי. זה לפעמים ממש לא נוח, במיוחד אם אני מחזיק ב'לוח' משהו כמו תקציר עריכה שאני רוצה לשוב ולהדביק בדפים נוספים ואז נאלץ לוותר עליו כשאני עושה 'העתק' לפני שמירה. מהדורה קמא (שיחה) 00:36, 1 ביוני 2023 (IDT)
יכול להיות שזה אתרוג ועדיין יש הבדל מול ויקיפדיה. אני רק זוכר שבשעתו 'אתרוג' עשה לי צרות בוויקיפדיה, ואז דיברתי איתם כמה פעמים טלפונית (הם עונים זריז היום, אבל לא תמיד אתה מקבל את מי שמבין עניין כבר בכמה פעמים הראשונות שאתה מתקשר על אותו נושא...) ובסוף הובנה הבעיה והם סידרו אותה. יכול להיות שמשתלם להתקשר אליהם. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 18:47, 6 ביוני 2023 (IDT)
עמד, מהדורה קמא, מערכת. בפעם הבאה שזה קורה לכם, לחיצה על החץ Back (אחורה) בדפדפן תחזיר אתכם למצב העריכה ובו העריכה המושלמת שלכם. תבדקו את זה ואל תסמכו עלי, אבל אני ככה עושה ואף פעם לא הפסדתי עריכה. המקשר (שיחה) 16:14, 20 ביוני 2023 (IDT)
בכרום תקבלו שאלה 'האם אתם בטוחים...?' - אז אתם לא בטוחים, אבל מה יש לכם להפסיד? תלחצו אישור ומנסיוני כאמור תגיעו אל היעד. המקשר (שיחה) 16:15, 20 ביוני 2023 (IDT)
המקשר, תודה רבה! זה בהחלט עובד! עמדשיחה • ב' בתמוז ה'תשפ"ג • 20:34, 20 ביוני 2023 (IDT)

זכויות יוצרים - בן יהוידע

שלום, לאחרונה העלו פה בן יהוידע/ברכות מספריא, האם זה משוחרר שם בנחלת הכלל? או שהמדיניות בנושא הזה השתנתה? נכנסתי במיוחד כדי להודיע ואני מצטער אך לא בטוח שאהיה 'קשוב' לתגובתך. משאיר לטיפולך. לא רואה את עצמי חוזר לפעילות לפני תחילת חודש אב. אויצרניק (שיחה) 13:37, 6 ביוני 2023 (IDT)

בן יהוידע ברכות נמצא שם ברישיון CC0 שאם הבנתי נכון מהחיפוש בגוגל, הוא דומה במהותו לנחלת הכלל. אני יותר מודאג מבניהו/ברכות, שלא קיים בספריא מידע על הרישיון בו הוא משוחרר, ולכן לכאורה צריך למוחקו. עמדשיחה • י"ז בסיוון ה'תשפ"ג • 14:37, 6 ביוני 2023 (IDT)
כדאי לתייג את עכ"פ מעלה הטקסט. עמדשיחה • י"ז בסיוון ה'תשפ"ג • 14:37, 6 ביוני 2023 (IDT)
קיים גם הדף אוצר:מהדורות שכדאי לרכז בו את המידע על הרישיונות השונים. האתר של ספריא חסום לי בשעה זו, אם זה לא יטופל אנסה אולי בערב. מהדורה קמא (שיחה) 15:26, 6 ביוני 2023 (IDT)
בשעתו חשבתי שכל מה שהועלה בספריא בלי לפרט אחרת הוא בנחלת הכלל. דעתי האישית להשאיר ולתקן התנית למהדורה זמנית, אחרת הספרים האלו כלל לא יהיו, וכמו"כ כדאי להעלות עוד ספרים כמהדורה זמנית, אחרת לא יועלו כלל. עכ"פ (שיחה) 16:34, 6 ביוני 2023 (IDT)
ואותו דבר עם פתח עינים/ברכות.עכ"פ (שיחה) 16:55, 6 ביוני 2023 (IDT)
לדעתי כל אלה צריכים להיות נחלת הכלל ורק בטעות לא רשמו, אפשר לבקש מהם לסדר את זה [email protected] ספריא זה אירגון שחורת על דגלו את נחלת הכלל, ולמעט מקרים שבהם בעלי הזכויות דרשו זאת - אני לא זוכר מקרים שהם הגבילו. לפעמים הם אפילו משחררים בנחלת הכלל דברים מוויקיטקסט, לא ברור באיזו סמכות.
אי אפשר לסמוך על ההשערה. כבר פניתי אליהם בקשר לבניהו. על פתח עינים שעכ"פ הזכיר אין מה לחשוש - הוא משוחרר שם בנחלת הכלל. עמדשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ג • 17:28, 7 ביוני 2023 (IDT)
באופן כללי, טוב היו עושים אם היו מבהירים בצורה ברורה בכל ספר את מעמדו ולא מתעלמים. נכנסתי הבוקר לאתר ובאמת בחלק מהדברים המקור הוא קישור לספרייה הלאומית ואין מילה בקשר לזכויות יוצרים. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 22:06, 7 ביוני 2023 (IDT)
ייש"כ עמד על הבהרה בנוגע לפתח עינים, אז כדאי להעלות גם על שאר המסכתות. עכ"פ (שיחה) 23:58, 7 ביוני 2023 (IDT)
כמובן. לא בטוח שיעשה בקרוב כי יש עוד הרבה ספרים שממתינים בתור, אבל ארשום לעצמי. עמדשיחה • י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 00:13, 8 ביוני 2023 (IDT)

ידי משה

זה ’ידיעה נכבדה’, מעניין שבההקדמה של וגשל זכר חנוך לא הזכירו מזה? לכאורה עכ״פ צריך להשאיר שני הנוסחאות בהדי הדדי אחד למעלה ואחד למטה ולבאר שזו נוסחת מהדירי ווילנא. ועוד אגב יראה שבחלק מהמקומות אין האות האחרון של הידי משה ושל העץ יוסף שווים, ואינם מדברים מאותו הפרשתא של המדרש. Galante (שיחה) 03:42, 8 ביוני 2023 (IDT)

עשיתי כהצעתך. אני מנסה לחקור את זה להבין אם יש ערך במה שהם עשו. לגבי התאמת המפרשים - אבדוק. בידי משה שבדקתי עכשיו זה תואם - סידרו את זה מול הפרשתות, למשל כל הידי משה על פרשתא ה' ביחד. וכן הלאה על זו הדרך. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 11:55, 8 ביוני 2023 (IDT)

הפניות

אני רוצה ליצור הפניות מכל הדפים במבנה ברכות ב. וברכות ב' ע"א, אל הדפים במבנה בבלי/ברכות/ב/א, כדי להקל על יצירת קישורים אל הבבלי ממראי מקומות (המבנה הראשון) וכן ממובאות של הש"ס בגוף הטקסט של ספר (במבנה השני). אפשר לעשות זאת בקלות על ידי בוט, אבל השאלה אם יש שיקול שלא לעשות זאת, ואולי כמות הפניות גדולה כזו יכולה להכביד על השרת? עמדשיחה • כ"ד בסיוון ה'תשפ"ג • 21:18, 12 ביוני 2023 (IDT)

הפניות רבות עלולות להכביד במידת מה, אבל נראה לי שאם זה מוצדק, עלינו לעשות את זה. השאלה היא: א. מהי ההקלה המקווה? שלא יצטרכו בכלל להוסיף קישור (ולכן לא כתבת ברכות ב א)? ב. האם אין לחשוש שקיום ההפניות האלה יטעה בעתיד משתמשים לנסות לקשר גם פני יהושע ברכות ב.. ג. אם יש רק מספר מבנים מצומצם בספרות, לכאורה בוט החלפות עתידי יוכל להטמיע קישורים של ממש על בסיס המבנים הללו. ד. אם יש עוד מבנים (ברכות ב' א' למשל) נצטרך הפניות גם מהם.
בשורה התחתונה, אם זו הקלה משמעותית, הייתי מציע להריץ פיילוט על כמה מסכתות (כמה מאות הפניות בודדות) ולראות איך השרת מתנהג וכמה זה תורם במישור המיוחל. יש לנו איך לכמת את זה? נקודת ציון שממנה נדע שכדאי ללכת על זה בכל הכח? חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 09:26, 13 ביוני 2023 (IDT)
א. ההקלה המקווה היא שיוכלו לכתוב ברכות ב. וכן ברכות ב' ע"א, כי אלו המבנים העיקריים שאני ראיתי בספרים שאיתם התעסקתי (המבנה הראשון נפוץ בגיליון הש"ס, והשני בספרים רבים). יכול להיות שכם ברכות ב' א' קיים. לא ראיתי ברכות ב א, אבל אולי באמת כדאי לעשות גם מזה הפניה כדי להקל על כתיבת הקישור (בלי סלאש וקידומת). אם יש עוד מבנים אפשר להפנות גם מהם. אבל: ב. קשה לי להעריך עד כמה החשש מבלבול מוצדק, יכול להיות שכן. ג. אפשר לעשות בוט, אבל חששתי לעשות כזה בוט כיוון שהוא יכול ליצור קישורים מוטעים, כגון שבמקרה שכתוב "כתבו התוספות זבחים מ"ו ע"ב" הוא יצור קישור לבבלי/זבחים/מו/ב. מצד שני ייתכן שקישור כזה עדיף מכלום, כי מי שיגיע לדף יוכל לנווט אל התוספות באמצעות הניווט העליון. אם באמת נעשה כזה בוט הגיוני שהצורך בהפניות ירד.
בשורה התחתונה לאחר דבריך אני כבר מסופק האם באמת הפניות זו הדרך הנכונה והמועילה ביותר להקל באופן משמעותי. אם נעשה את זה על כמה מסכתות ובסוף נוותר, זה יכול לגרום בלבול, כך שאולי עדיף להשאיר את המצב על כנו. אולי משתמשים נוספים יוכלו לעזור להחליט וכן לכמת את הצורך. מתייג למשל את המקשר. עמדשיחה • כ"ד בסיוון ה'תשפ"ג • 10:25, 13 ביוני 2023 (IDT)
חשבתי שעיקר הכוונה היה להקל על הבוט. בקשר לדוגמה מתוספות, אם הבוט מחליף ושם קישור מלא בבלי/זבחים/מו/ב - זה יעבוד בינתיים כמו שתיארת, וכשיבוא מישהו לטפל בקישורים ברמת הדף עם הדיוק של טיפול ידני, יהיה לו קל מאוד להחליף בבלי לתוספות או אפילו לפני יהושע או חידושי תלמיד הרשב"א. ואגב, שיניתי את הסמליל עבור {{זי}}. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 20:35, 13 ביוני 2023 (IDT)
לפי ההיגיון הזה כנראה עדיף להשקיע יותר בבוט במקום ליצור הפניות. מתי {{זי}} תיכנס לשימוש? עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 20:39, 13 ביוני 2023 (IDT)
מצדי הרגע. אבל צריך לחשוב איך כותבים את התנאי שיגרום לה להתנהג שונה בכל דף. לדעתי לא נכון לקרוא לזה "זי" אלא "info" או "מידע" (תפוס) וכדומה ואז נוכל בעתיד להשחיל שם עוד דברים, למשל פרטים על הספר ודפוסיו, תמונת המחבר או שער הספר, וכל מיני דברים נחמדים שלא יפה להציג על הדף אבל כן אפשר להציג בצורה הזו. ובשלב הראשון נמלא בתבנית רק את הקופסה/מתחם שבו יופיעו פרטי הרישוי - בשלב ראשון מספיקה הפניה לדף מהדורות, אולי עם עוגן, משהו כמו [[אוצר:מהדורות#{{סק:1}}]]. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 22:10, 13 ביוני 2023 (IDT)
מה בדיוק אמור להיות התנאי הזה? הכוונה היא להשתמש בתבנית בכל דפי האוצר או שהמטרה שלה היא רק לשנות את העיצוב של תבניות קיימות כבר? אם האפשרות השנייה היא הנכונה - אז להבנתי פשוט צריך לעשות לתבנית פרמטר שאפשר להכניס בו מה שרוצים, ולהטמיע אותה בכל תבניות המידע למיניהן - פורסם בנחלת הכלל, דיקטה, איהלש, הגרחק, רמיבלוי, נזהק, מהדורה זמנית, ואולי יש עוד. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 23:52, 13 ביוני 2023 (IDT)
בשלב ראשון זה מה שצריך להיות, אבל נטמיע את זה בתוך אחת מתבניות הניווט הקיימות בכל דף וכך באמצעות תנאי לא נצטרך לעבור ולהכניס פרמטר, אלא הכל ישאב אוטומטית ממקור אחד כמו שעושות תבניות ה'ניווט' כבר היום. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:03, 14 ביוני 2023 (IDT)
ברירת המחדל תהיה הפניה לאוצר:מהדורות. וכל ספר שנגדיר בשבילו אינפורמציה נוספת - תוצג אצלו האינפורמציה הנוספת. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:04, 14 ביוני 2023 (IDT)
לא הבנתי איך תנאי בתוך אחת מתבניות הניווט יכול לגרום לשינוי עיצוב של תבנית אחרת בדף? עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 00:05, 14 ביוני 2023 (IDT)
לא יכול. לא תהיה תבנית אחרת בדף. בדף תישאר רק תבנית הניווט אבל בתוכה יהיה תנאי: אם הסקטור הראשון הוא דרך אמונה/נחל איתן/שונה הלכות - הצג תבנית אינפו עם הנתונים האלה והאלה. אם הסקטור הראשון הוא אילת השחר - הצג את תבנית אינפו עם הנתונים האלה והאלה. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:17, 14 ביוני 2023 (IDT)
גם פורסם בנחלת הכלל ודיקטה ימחקו? להערכתי יש יותר ממאה אלף דפים עם תבנית פורסם בנחלת הכלל, (עם דיקטה יש כ-10,000), ולפי דבריך נצטרך לעבור על כל המקומות האלו וכן לכתוב תנאי ארוך מאוד בתבנית הניווט עליון. ומה נעשה בספר שחלק ממנו הוקלד על ידי משתמשי האוצר וחלק פורסם בנחלת הכלל? גם יכול להיות שבעתיד מישהו יצור גרסה חדשה של ספר שפורסם בנחלת הכלל, ויצטרך להסיר את תבנית המידע. איך הוא יעשה את זה? מן הסתם הוא לא ידע איפה נמצא התנאי שמשנה את זה. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 00:23, 14 ביוני 2023 (IDT)
צודק. בעיה. צריך לחשוב עוד. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:24, 14 ביוני 2023 (IDT)
בכל מקרה, במקום להטמיע בתוך כל הרשימה שהבאת, אפשר להפוך אותן להפניה לתבנית החדשה ושם לעשות תנאי כזה. כך בשלב ראשון לא נצטרך ליצור גרסה נוספת לכל הדפים שבהם מופיעה תבנית כזו, ובעתיד נכניס לבוט הסבה שיעשה עוד דברים, גם את ההסבה מתבניות אלו לתבנית האינפו החדשה. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:27, 14 ביוני 2023 (IDT)
עמד, קטונתי. אני משתדל 'להקטין ראש', שואב סיפוק מיצירת קישוריוּת לארון הספרים שלנו, ואין לי שום בעיה בשיטה הנוכחית. אם זה משמעותי לכלים אוטומטיים זה משהו אחר אבל אני לגמרי לא מבין בזה. המקשר (שיחה) 12:46, 14 ביוני 2023 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

נכון, עדיין התנאי הזה נראה לי מסובך מדי לעומת פשוט להוסיף לזי פרמטר ולהטמיע את זי בכל התבניות הקיימות. זה לא כל כך הרבה תבניות. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 00:32, 14 ביוני 2023 (IDT)

ואז, מה נעשה בכל שינוי שנרצה לעשות מחוץ לפרמטרים הללו? נרכז את כל התבניות הללו בקטגוריה אחת שתקל לאתר אותן? חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:59, 14 ביוני 2023 (IDT)
איזה שינוי אולי נרצה לעשות, ולמה נצטרך לשנות את כל התבניות בשבילו? התבניות שציינתי נמצאות כבר בקטגוריה:תבניות להודעות בתחתית דפים. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 01:01, 14 ביוני 2023 (IDT)
אם הייתי יודע, היינו עושים כבר עכשיו... תכל'ס, זה נשמע הטמעה פשוטה. בעצם אפשר להטמיע את התוכן של זי ולא את התבנית, לזה אתה מתכוון? זה חוסך כאב ראש עם פרמטרים אבל שוב - כל שינוי בעיצוב למשל יצטרך להתבצע בנפרד בכל אחת מהתבניות הללו, וחשוב שתישמר אחידות בעיצוב. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:07, 14 ביוני 2023 (IDT)
ועוד דבר צריך לזכור - להסדיר שבתצוגת ניידים תופיע ההודעה הקודמת אם לא נצליח להתאים את הנוכחית לתצוגת ניידים. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:13, 14 ביוני 2023 (IDT)
שוב לא הבנתי למה צריך להטמיע את התוכן ולא את התבנית. אני לא מתכוון על שינוי כל שהוא במרחב הראשי אלא על הקפת כל התוכן של התבניות הנ"ל ב{{זי| ו-}}. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 01:17, 14 ביוני 2023 (IDT)
אה. עכשיו מבין אותך. אפשר לנסות ונראה מה יוצא. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:22, 14 ביוני 2023 (IDT)
מוזר, כשאני כותב {{זי|{{נזהק}}}} זה עובד מעולה, אבל כשאני מנסה להכניס לתבנית היא מסתבכת. כנראה בעיה בתוכנת מדיה-ויקי. מה אפשר לעשות? הפתרון שעולה לי בראש הוא להעביר את נזהק לשם אחר כגון תבנית:נזהק/פנים, וליצור את נזהק מחדש עם הטקסט {{זי|{{נזהק/פנים}}}}. עמדשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ג • 01:32, 14 ביוני 2023 (IDT)
עשיתי ניסוי ראשון ב{{נזהק}}. זה נראה בסדר? אפשר להמשיך לשאר התבניות? עמדשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 03:41, 18 ביוני 2023 (IDT)
עמד, נראה מעולה. תמיד נוכל לשפר/לעצב. זה נראה מספיק טוב, וגם בתצוגת ניידים זה בסדר. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 11:31, 18 ביוני 2023 (IDT)
אז להטמיע בכל התבניות? עמדשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 11:33, 18 ביוני 2023 (IDT)
לטעמי כן. מתנצל על התגובה המאוחרת. לא יודע איך פספסתי את ההתראה בדוא"ל על ההודעה הזו. באתי לכאן עכשיו בגלל התראה דומה על משהו שמשתמש אחר כתב. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 02:09, 20 ביוני 2023 (IDT)
בסדר. נראה לי כדאי לעשות את לאט אבל בטוח, כדי אולי לשפר על פי תגובות המשתמשים האחרים שיראו את זה. בינתיים הכנסתי בדיקטה. עמדשיחה • א' בתמוז ה'תשפ"ג • 12:10, 20 ביוני 2023 (IDT)
נהדר. תודה. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 12:21, 20 ביוני 2023 (IDT)

ניווט בדפי הבבלי

בסרגל הניווט בבבלי, כשלוחצים על "הצגה" ליד "מעבר לעמוד אחר במסכת זו", תבנית הניווט נפרשת לרוחב כל המסך. נראה לי זה לא אמור להיות כך. עמדשיחה • כ"ו בסיוון ה'תשפ"ג • 23:03, 14 ביוני 2023 (IDT)

לא, זה לא תקין ולא היה אמור להיות כך. אנסה לבדוק מה זה אמור להביע. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 11:32, 18 ביוני 2023 (IDT)

חופשה

לא יודע אם זה מעניין אותך או אם זה המקום להודיע. אבל אני כנראה לא אהיה זמין עד תחילת החודש הלועזי הבא. אני אומר את זה בצער כי היו לי תוכניות רבות בקשר לדיקטה ועוד, וסיבת החופשה אינה עבודה תורנית אלא סתם משהו חשוב אבל די מרגיז. פרקתי. שיהיה לך לילה טוב ובזכות מפעל הרבצת התורה האדיר הזה נדע כולנו רק טוב. מהדורה קמא (שיחה) 01:57, 20 ביוני 2023 (IDT)

תודה על הברכות. ותודה שהודעת שלא נדאג. מחכים לך תמיד (אני אומר בלשון רבים בשם כל חכמי בית המדרש בהנחה שיצטרפו אלי). באמת תענוג האפשרות הזו להרביץ תורה 'מהכורסה'. תזכה למצוות ותאריך ימים. גם אני בעומס לא רגיל בימים אלו אבל אולי Tעשה 'חיזוק' מיוחד בימים האלה למלא את החלל המשמעותי הזה. לילה טוב. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 02:12, 20 ביוני 2023 (IDT)

סליחה

בטעות לחצתי על כפתור השחזור. ישר כוח על כל העבודה. עמדשיחה • ז' בתמוז ה'תשפ"ג • 22:49, 25 ביוני 2023 (IDT)

שו"ת דברי חיים

להעלות כש"ות או רק דברי חיים/אורח חים וכדו'? הר יונה (שיחה) 23:03, 27 ביולי 2023 (IDT)

שו"ת דברי חיים - כי יש דברי חיים (אויערבאך). יש עוד שו"ת דברי חיים, אבל המוכר הוא של מוהר"ח הלברשטאם שאליו אתה מתכוון מן הסתם. מהדורה קמא (שיחה) 23:26, 27 ביולי 2023 (IDT)
יישר כח, כמובן לזה הכוונה. באותו ענין, יש שני חלקים ובכל אחד או"ח יו"ד וכו' האם עדיף שו"ת דברי חיים/א/אורח חיים/א או ש"ת דברי חיים /אורח חיים/א/א הר יונה (שיחה) 00:27, 28 ביולי 2023 (IDT)
האפשרות הראשונה כמובן. כך מקובל כאן עד עתה. בפרויקט השו"ת עשו כמו האפשרות השנייה אבל זה לא נכון. מהדורה קמא (שיחה) 00:35, 28 ביולי 2023 (IDT)
בטעות העלתי באבן העזר עד סימן מט את הסימנים של חושן משפט. צריך למחוק הכל. סימנתי את הראשון והאחרון תודה וסליחה הר יונה (שיחה) 21:30, 30 ביולי 2023 (IDT)
הר יונה, מה עם מה שהעלית אחרי זה? אבן העזר/נא זה א - לא למחוק? חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 23:15, 30 ביולי 2023 (IDT)
זה לא א רק הכותרת משום מה השתבשה שכולם נרשם כסימן א. נ"ל שאני יודע מה טעיתי. בכל אופן אעבור ואתקן הר יונה (שיחה) 07:59, 31 ביולי 2023 (IDT)
אז כרגע הכל מטופל? חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 18:56, 31 ביולי 2023 (IDT)
בטיפול. מקוה לסיים עד מחר לתקן ידנית הר יונה (שיחה) 21:12, 31 ביולי 2023 (IDT)
עוד שאלה, יש בחלק ב' ליקוטים והשמטות. כיצד טוב להעלות, שו"ת דברי חיים/ב או בלי. כליקוטים או ליקוטים והשמטות יישר כח לעוזרים הר יונה (שיחה) 12:02, 6 באוגוסט 2023 (IDT)
לדעתי שו"ת דברי חיים/ליקוטים והשמטות/מספר סימן - אגב במהדורות החדשות יש גם 'תשובות נוספות' (כנראה ליקוט). המקשר (שיחה) 13:09, 6 באוגוסט 2023 (IDT)
מסכים. הגיוני. תודה לשניכם. חמש שנים ל'אוצר הספרים' - בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 14:08, 7 באוגוסט 2023 (IDT)

סדר הדורות

שלחתי בדוא"ל המערכת הצעה לאיך לסדר את סדר הדורות באוצר, אשמח אם תוכלו לטפל בזה (אני יכול להעביר בעצמי אבל בכל מקרה יצטרכו למחוק את ההפניות (הסדר הנוכחי), יותר מ-4000 כנראה, שכפי שהסברתי שם - אין לו שום פשר. לדוגמה העברתי את סדר הדורות/תנאים ואמוראים/ב למקום הראוי: סדר הדורות/תנאים ואמוראים/אבא בר אבא הכהן אבוה דשמואל, לאות ב' אין שום פשר ואף לא אחד יחפש שם. אלבטרוס (שיחה) 21:28, 28 בדצמבר 2023 (IST)

בינתיים אני ממשיך בדיקות טכניות. אגב, גם חלק א' יכול לוותר על הסקטור /א/ - זה מיותר לכאורה. לשיקולך. פה אפשר להשאיר הפניה. אלבטרוס (שיחה) 22:09, 28 בדצמבר 2023 (IST)
אלבטרוס, מה זאת? פניתי אליך בדף השיחה שלך במקביל. אבדוק מה כתבת בדוא"ל. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:02, 29 בדצמבר 2023 (IST)
בעצם לא במקביל, אלא יותר משעה קודם. אני רואה ששנינו חושבים אותו דבר לגבי השם הנוכחי, אנסה לעזור לך לטפל בזה אבל אני לא בטוח שיהיה לי זמן. אני מבקש שבפעם הבאה נקיים את ההתייעצות בדוא"ל לפני העלאה כה מסיבית של דפים. יקח זמן רב לסדר את זה, לכאורה. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:05, 29 בדצמבר 2023 (IST)
אני ממש מתנצל. כתבתי לך גם בדף השיחה שלי. לא ראיתי את הפנייה שלך בשעתו. בפעם הבאה אתייעץ לפני דבר כזה. אלבטרוס (שיחה) 19:47, 30 בדצמבר 2023 (IST)
בסדר. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 17:27, 31 בדצמבר 2023 (IST)

רבי עקיבא איגר

ברעק"א על הרמב"ם ברכות ושבת (אולי עוד זה ראיתי) הניווט מפנה לבבלי. אם תמצא זמן יכול להועיל לטפל הר יונה (שיחה) 23:28, 2 בינואר 2024 (IST)

הר יונה, נראה לי שזה סודר בקלות, לא כן? בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 23:32, 2 בינואר 2024 (IST)
תלוי למי. לי אין מושג איך זה קורה. תודה רבה הר יונה (שיחה) 23:34, 2 בינואר 2024 (IST)
הר יונה, תסתכל בשינויים אחרונים מה עשיתי. ברגע שתתפוס את הפרינציפ, תהנה. אני פה כדי להסביר. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 23:36, 2 בינואר 2024 (IST)

ניווט עליון לרמב"ם

יהיה אכפת לך לעצב כמו תבנית:ניווט כללי עליון/שואל ומשיב גם לרמב"ם כך שלא יצטרכו לכתוב בתוך הדף "הלכות..." וזה יופיע אוטומטית בכותרת? ראמבאמאוויטש (שיחה) 19:42, 5 בדצמבר 2024 (IST)

תפרתי משהו, תבדוק אם לזה התכוונת, או יש מה לשפר. שבת שלום. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 02:40, 6 בדצמבר 2024 (IST)
תראה, לא מצאתי מספיק פנאי, טיפלתי קצת בעיצוב - צריכה להיות אחידות (למשל: אם כותבים בכותרת הפנימית 'פרק א' או 'פרק ראשון'). אודה לך אם תטפל בזה. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 02:49, 6 בדצמבר 2024 (IST)

ר"י מיגאש

הניווט שלו לא תואם לספר. הדפדוף מב/ב מעביר לב/ג ולא לג/א. שנית לא מופיע בפרשי בבלי. יישר כח הר יונה (שיחה) 23:33, 21 בדצמבר 2024 (IST)

הר יונה, כנראה הא בהא תליא. ושניהם נפתרו בעז"ה. אנא בדוק ואשר. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:28, 23 בדצמבר 2024 (IST)
נראה מעולה. הר יונה (שיחה)

בית יעקב/כתובות

ראיתי שההפניה היא לבית יעקב סתם (היינו מה שהכנת בדף של דיקטה). האם לא כדאי לציין איזה. באוצר החכמה יש יותר מ20 ספרים בית יעקב. אם כן בית יעקב (לורברבוים) או בית יעקב (ליסא). הר יונה (שיחה) 12:25, 9 במאי 2025 (IDT)

צריך לעשות דף פירושונים. אולי אספיק. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 12:47, 9 במאי 2025 (IDT)
תודה. נ.ב. מזכיר את בעיית הדפדוף ברי"ף ומפרשיו הר יונה (שיחה) 00:21, 11 במאי 2025 (IDT)
הר יונה, נראה לי שפתרתי את זה בקלות. סליחה מבעל הבית על הפלישה. מהדורה קמא (שיחה) 00:49, 11 במאי 2025 (IDT)
תודה לשניכם. מהדורה קמא, ירבו פולשים כאלה ופלישות כאלה... שבוע טוב לשניכם ולכל העושים במלאכה. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 09:08, 11 במאי 2025 (IDT)

תודה על התודה

קיבלתי הודעה על תודה ממך לרגל סיום מסכת עירובין שלי. זה מאוד חימם את הלב. תודה לך. שבת שלום. ארז מרצבך (שיחה) 08:48, 23 במאי 2025 (IDT)

שבת שלום ומבורך. עקבתי בהתפעלות אחרי הספקיך וגם ראיתי כמה וכמה תרומות תוכן משמעותיות מאוד בנוסח, תזכה למצוות. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 13:52, 23 במאי 2025 (IDT)

רעיון לשיפור האנציקלופדיה

אני לא יודע לאן לשלוח את ההצעה לייעול האנציקלופדיה, אבל חשבתי שהיא לא כ"כ נגישה משום שהרבה מהערכים הם בעצם תתי ערכים, וכמו לדוגמה אין עד נעשה דיין, שיותר מתאים לעשות ערך ראשי של עדות וערך ראשי של דיין, ולשים את אין עד נעשה דיין בתור תת ערך בכל אחד מהם, כך שמי שרוצה לדעת האם עד יכול להיעשות לדיין, יוכל ג"כ למצוא את הערך הזה, ולא רק מי שיודע שאין עד נעשה דיין, וכ"כ מי שרוצה לדעת על שחיטת קדשים את דיניהם, לא יצטרך לחפש את כל הערכים שמדברים על שחיטת קדשים. תודה רבה.--יושב בית המדרש (שיחה) 22:00, 3 בספטמבר 2025 (IDT)

הדרך הטובה ביותר היא ליצור בתוך הערך 'עדות' כותרת של 'עד נעשה דיין' ושם להוסיף הפניה לערך המורחב 'אין עד נעשה דיין' או 'עד נעשה דיין'. במילים אחרות, בכל תת ערך כזה יש המון המון חומר והוא ראוי לקבל מקום בפני עצמו, וכדי לפתור את הבעיה של מי שירצה להגיע לערך דרך ה'אב ערך' צריך להוסיף בו הפניה לערך המורחב. תודה על הרעיונות היפים והתוכן הנפלא שאתה מעלה לאוצר מדי יום. סיני ועוקר הרים (שיחה) 00:24, 4 בספטמבר 2025 (IDT)
דבר ראשון תודה על כל התיקונים העריכה המקצועית וכל ההפניות שבלעדיך הדברים הנכתבים לא היו נגישים, ובאמת זה רעיון נפלא לעשות הפניות בערך עצמו לכל התתי ערך, אך עדיין זה מונע מהרבה מבקרים להשתמש באנציקלופדיה, מהסיבה שכשהם רואים בדף הראשון את כל התתי ערכים, זה נראה ששם נמצאים כל הערכים וכשהם לא מוצאים כתוב את מה שהם מחפשים, הם לא נפנים לחפש את זה בערך האב, כי זה נראה שכל הערכים כתובים בדף החיצוני.--יושב בית המדרש (שיחה) 00:54, 4 בספטמבר 2025 (IDT)
ידידי, לא הבנתי את כוונתך. אם מישהו מחפש אם עד נעשה דיין או לא, והוא מוצא את תת הערך 'אין עד נעשה דיין' מה טוב, ואם הוא לא מוצא אותו הוא יחפש בערך עדות וימצא שם אתה הפרק 'אין עד נעשה דיין' וימצא שם את ההפניה. תוכל לתת דוגמא לבעיה? סיני ועוקר הרים (שיחה) 08:04, 4 בספטמבר 2025 (IDT)
הנושא הוא, שהאנציקלופדיה לא כ"כ מזמינה, משום שהיא מידי מתפזרת בשער החיצוני ולא ממוקדת. וגם אם ניתן להגיע בסופו של דבר לאותם התוצאות, היא לא עושה חשק לשימוש ולעומת זאת אם היא היתה כמו האנציקלופדיה התלמודית שיש בה את כל הערכים בצורה הרבה יותר מסודרת. והאמת היא שאני לא יודע איך עושים את זה, אבל לכאורה אאפשר לקבל מהם רשות ולשים כאן את האנציקלופדיה התלמודית ושרק יוסיפו על זה תוספות והערות ותיקונים. או עכ"פ לקחת מהם את כל שמות הערכים ולסדר את הערכים כאן לפי זה.--יושב בית המדרש (שיחה) 22:01, 4 בספטמבר 2025 (IDT)
האנציקלופדיה היא קניינית והם לא יתנו להכניס אותה כאן, ובטח לא לבצע בה שינויים. כח ההמונים יגבר על כח המומחים, ובעזרת השם בעבודה מאומצת נגיע לתוצאות טובות יותר. הכל ענין של זמן. מתחילים לאט, ולאט לאט אנשים מכירים, מגיעים ותורמים מאוצרות הידע שלהם לטובת כלל הציבור. חזקו ונתחזקה. סיני ועוקר הרים (שיחה) 23:59, 4 בספטמבר 2025 (IDT)
כמדומני שהשאלה העיקרית האם ניתן לייצר בולטות לערכים מרכזים ומהם להגיע למשניים יותר. או לפחות שיהיה תתי ערכים שלא יופיעו ברשימה. ובפרט מה שאינו ערך כלל רק הפניה לערך אחר הר יונה (שיחה) 00:28, 5 בספטמבר 2025 (IDT)
דווקא היה לנו בעבר דיבור עקיף עם האנציקלופדיה - הבעיה שם היא שיש להם הסדר כלשהו עם אתר 'ישיבה' ובינתיים הם צמודים אליו. ולאחרונה הם כנראה עובדים על אתר משל עצמם. לעניות דעתי זו טעות, כי האנציקלופדיה יכולה להיתרם מאתר שבו המראי-מקום הופכים לקישורים ישירים למקורות. אבל כפי שהערתם, בכל מקרה לא היו נותנים לנו עם אפשרות 'להתערב', לכן בכל מקרה אנחנו צריכים לבנות אנציקלופדיה שיתופית 'מקבילה'. יש אנציקלופדיות שכבר פגו להם זכויות היוצרים, כמו 'שדי חמד' שאמנם אינן מודרניות אבל עדיין יש שם רשימות שלמות של ערכים שאפשר להתפתח מהן. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 00:59, 11 בספטמבר 2025 (IDT)
השאלה היא האם ניתן לקחת מהם רק את השמות של הערכים, כיון שאצלם זה הרבה יותר מסודר.--יושב בית המדרש (שיחה) 02:07, 11 בספטמבר 2025 (IDT)
סליחה על ה'פלישה' לשיחה: למיטב ידיעתי אסור. שמות הערכים זו יצירה של הרב ש"י זוין והיא יצירה קניינית של האנציקלופדיה. הערה אישית: זה הרבה יותר מסודר אבל לא תמיד נכון/מדויק בשפה של בית המדרש, אז יתכן שנצא נשכרים עם ניצמד לשפת בית המדרש (ואפשר להשאיר הפניות ממונחים מקבילים). ארז מרצבך (שיחה) 10:37, 11 בספטמבר 2025 (IDT)

בית מאיר

אשמח להוספה לסרגל שו"ע. תודה הר יונה (שיחה) 13:32, 22 בדצמבר 2025 (IST)

בוצע בוצע. תודה בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 16:53, 22 בדצמבר 2025 (IST)

סרגל פנים/בבלי

ראיתי שהוספת הרבה לעירובין. יש תכנון להעלות את כל הנ"ל? כי כרגע יש הרבה אדומים בסרגל הצד. הר יונה (שיחה) 00:46, 8 בפברואר 2026 (IST)

הר יונה, יפה ששמת לב. אין תכנון מיוחד בטווח המיידי, אבל כבר היו אדומים ('בית מאיר') וחשבתי שכדאי ליצור קישורים לכל ספרי היסוד (למשל: אלה שהוספתי הם מפרשים שמופיעים בסוף ש"ס וילנא) גם אם בינתיים יהיו אדומים - עדיין זה נותן ידיעה ללומד שיש את הספר הזה על הדף. כמובן שזה לא יהיה אוטומטי אלא עם רשימות מדויקות. על הדרך, לאט לאט נצליח להיפטר מהתנאי #קיים, שגורם לתבנית לבדוק כל פעם את כל המפרשים האם קיימים על הדף הזה או לא. דעתך נגד? בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 12:54, 8 בפברואר 2026 (IST)

הצעות

שלום רב. ברצוני להציע שני דברים שלדעתי יוכלו מאוד להוסיף לאתר:

א. מבוא לכל ספר שנמצא באתר עם תולדות המחבר וכו' כפי שנוהגים הרבה מהדירי ספרים.

ב. סיכומים קצרים על הש"ס. או שזה קיים ולא שמתי לב? --גור אריה (שיחה) 11:22, 6 במרץ 2026 (IST)

גור אריה א. מבוא דבר שבהחלט ראוי להעשות רק צריך כותבים. בחלק מהספרים בדף השער הכינו כבר מידע מסוים לצורך זה הר יונה (שיחה) 11:38, 6 במרץ 2026 (IST)
תודה לרב גור אריה על ההצעות. אכן אנחנו מתעתדים להוסיף מבואות כאלה, הם ייכתבו בעבודה שיתופית וייבנו בהדרגה כמו כל האתר, על פי מקורות. לגבי סיכומים: צריך לחשוב באיזו מתכונת לעשות את זה, כי מטבעם של סיכומים לכל אחד יתאים סגנון הלימוד שלו. כמובן שאפשר ליצור פרק או דף משנה של 'חומר עזר' שייקרא 'סיכומים' ויהיה בו מקום גם לכמה סיכומים שונים על אותו עמוד. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 11:33, 8 במרץ 2026 (IST)

כניסה לחשבון

למה תוך כדי עריכה, ובפרט בהצגת תצוגה מקדימה אני פתאום מחוץ לשבון שלי ואני צריך לשמר איך שהוא את העריכה, לעשות כניסה ולהדביק. יש לכך פתרון? פלאלמוני (שיחה) 13:29, 8 במרץ 2026 (IST)

פלאלמוני אצלי זה נפתר ע"י לחיצה על "לזכור שנכנסתי" בכניסה לחשבון --שבלי הלקט (שיחה) 20:22, 9 במרץ 2026 (IST)

שינוי שם

שום רב. אשמח אם תוכל לשנות את שמי ל"שבלי הלקט", ע"מ להשוותו לשמי במקו"א, ייש"כ --גור אריה (שיחה) 15:24, 9 במרץ 2026 (IST)

בוצע, אם תרצה להסיר את ההפניות שנוצרו מהשם הקודם - סמן אותן באמצעות {{למחוק}}. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 17:22, 9 במרץ 2026 (IST)
תודה רבה --שבלי הלקט (שיחה) 20:07, 9 במרץ 2026 (IST)

שיפור טכני

כדאי לייבא מאחד מאתרי הויקי את הדף מדיה ויקי:Gadget-convenientDiscussions, מאוד יקל על הדיונים. בברכה, --שבלי הלקט (שיחה) 13:58, 10 באפריל 2026 (IDT)

תוכל לתת קישור לדף שיחה כלשהו שכבר משתמש בגאדג'ט הזה? (אני חושב שזה דורש התקנת הרחבה כלשהי ולכן שואל כדי להתרשם מהתועלת). בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 15:59, 10 באפריל 2026 (IDT)
במכלול משתמשים בזה הרבה עיי"ש
למיטב ידיעתי זה גאדג'ט רגיל שלא דורש התקנת הרחבה. אמנם קיימת הרחבה DiscussionTools בעלת פונקציונליות דומה, ויש במדיה ויקי הסבר על התועלת. בוויקיפדיה והמכלול מותקנים גם הגאדג'ט וגם ההרחבה, וכל משתמש יכול לבחור את מה שנוח לו. בחלק מתוכנות הסינון הגאדג'ט אינו פועל בשל חסימת ויקישיתוף, אולי אפשר לעקוף את זה באמצעות העתקת התוכן הישיר שלו, ואז מפסידים עדכונים. עמדשיחה • כ"ו בניסן ה'תשפ"ו • 18:31, 12 באפריל 2026 (IDT)
שבלי הלקט, הוספתי את הגאדג'ט לרשימת הגאדג'טים. אשמח לביקורת (האם הוא עובד בכלל?). עמדשיחה • כ"ז בניסן ה'תשפ"ו • 16:40, 14 באפריל 2026 (IDT)
"דיונים נוחים: לא ניתן לטעון את הנתונים שהסקריפט דורש", עכ"ל :( --שבלי הלקט (שיחה) 12:25, 15 באפריל 2026 (IDT)
שבלי הלקט, כפי שציינתי, בינתיים הגאדג'ט דורש גישה לויקישיתוף. אם אתה לא יכול לפתוח את הקישור https://commons.wikimedia.org, הוא לא אמור לעבוד. עמדשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ו • 14:28, 15 באפריל 2026 (IDT)
מוזר, כי במכלול אי"ץ בכך --שבלי הלקט (שיחה) 15:28, 15 באפריל 2026 (IDT)
שבלי הלקט, מה שהם עשו זה לקבע את הגרסה של הסקריפט ככה שהוא לא יקבל עדכונים, וזה משום מה עובד גם כשוויקישיתוף חסום, אין לי מושג למה. עשיתי את זה עכשיו כאן. תעדכן אם עובד. עמדשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ו • 16:10, 15 באפריל 2026 (IDT)
עובד, תודה רבה שבלי הלקט (שיחה) 17:22, 15 באפריל 2026 (IDT)

תוס' קידושין

למה לא מופיע במסכת קידושין תוס' לא מופיע בניווט העליון? שבלי הלקט (שיחה) 20:37, 15 באפריל 2026 (IDT)

שבלי הלקט, אמור כן להופיע, תקלה שנוצרה על ידי וסודרה. בדפים שאין תוספות לא מופיע. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 21:08, 15 באפריל 2026 (IDT)
ייש"כ שבלי הלקט (שיחה) 21:10, 15 באפריל 2026 (IDT)

בדיקת קיום בתבניות הניווט

תבניות הניווט העליון והתחתון, משתמשות בשפע בפונקציית הקסם #קיים, בעיקר כדי לקבוע אילו קישורים להציג בסרגל הצד (בתנ"ך ובבבלי יש בערך 70 #קיים בכל דף). מההגדרה של הפונקציה הזו במדיה-ויקי כ"פונקציית מפענח הגוזלת משאבים", וההגבלה של השימוש בה ל-100 פעמים בדף, אני מנחש שחלק מהעומס על השרת והאיטיות שניתן לחוות בדפים מסוימים נובעים מהעניין זה. חשבתי על רעיון לבצע את זה בצורה אחרת שיכולה להקל מאוד על העומס של השרת. במקום שהבדיקה של הקיום תתבצע בכל כניסה לדף, היא תתבצע על ידי בוט, שבשלב ראשון יעבור על רשימת הדפים באתר כדי ליצור דפי נתונים עם רשימת המפרשים על כל דף, ואחר כך ירוץ בתדירות גבוהה כגון פעם או פעמיים ביום, כדי לעדכן את הרשימה בהתבסס על רשימת הדפים שנוצרו או נמחקו מאז העדכון הקודם. ובסרגל הניווט תתבצע קריאה אחת בלבד בכל עמוד, לטבלה המתאימה עבורו בדפים שיצר הבוט. למשל, השורה הראשונה בטבלה עבור תנ"ך/בראשית, תתחיל ככה: פרק א': תנ"ך, אונקלוס, רש"י, רמב"ן...
אשמח לשמוע מה דעתך על הרעיון, והאם יש משהו שפספסתי. מתייג גם את מהדורה קמא. עמדשיחה • ו' באייר ה'תשפ"ו • 16:17, 23 באפריל 2026 (IDT)

אני חושב ש'מערכת' כבר הרבה זמן מנסה לייתר את הפונקציה הזו, באמצעות יצירת רשימות מסודרות של כל מה שאנחנו כבר יודעים שקיים באתר. בדיוק לפני כמה דקות יצרתי בהעתקה מאחת התבניות שלו, תבנית כזו עבור קישורים אדומים לספר 'קרבן אליצור' על מסכת עבודה זרה. תראה למשל: תבנית:סרגל בבלי/פנים/תוספות ועוד דומות לה, אפשר לראות את כולן בתוך תבנית:סרגל בבלי/פנים.
אני תמיד חששתי מזה, כי זה מצריך משתמשים 'רגילים' לעדכן את התבניות הללו, אבל אם בוט ידע לעשות את זה, זה נשמע לי מאוד טוב. אפשר לעשות את זה גם פעם בשבוע לכאורה (בהנחה שהמשתמשים הבקיאים והרגילים יעדכנו דפים שהוסיפו בעצמם). אני אתמוך ברעיון כזה. תודה לך. מהדורה קמא (שיחה) 16:26, 23 באפריל 2026 (IDT)
עמד, לא הצלחתי לעקוב אחרי איך זה יעבוד טכנית (טבלאות? לואה? לא מכיר), ולמה הרצה של בוט שיעבור על רשימת כל הדפים באתר יותר קלה ממה שקורה היום אוטומטית (עדכון של כל הדפים המקושרים לדף שהשתנה)? אבל אין לי בעיה עם זה, אם זה יעבוד והטבלה תישאר אינטואיטיבית ונגישה לעריכה. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 19:42, 23 באפריל 2026 (IDT)
זה יעבוד באמצעות רשימות בלואה. לכל ספר בתנ"ך, מסכת בש"ס או חלק בשו"ע יהיה דף נתונים משלו, שיכיל שורה עבור כל דף משנה שלו, ובכל שורה תהיה רשימה של המפרשים שקיימים באוצר עבור הפרק/דף/סימן הזה.
המטרה העיקרית אינה לפתור את בעיית העדכון ברקע כשנעשים שינויים, שלא מצאתי לה פתרון מושלם, אלא לחסוך מהשרת עשרות בדיקות קיום בכל פעם שמשתמש פותח דף. כיום, כשאתה פותח דף כמו רש"י/ברכות/ב/א, השרת צריך לפתוח ברקע כ-70 דפים נוספים כדי לקבוע אילו מפרשים להציג בסרגל הצד. בשיטה שאני מציע, התוכנה רק תבדוק אלו מפרשים מופיעים בשורה "ב/א" בדף "יחידה:נתוני מפרשים/בבלי/ברכות". העדכון של הדפים האלו של הקיום תתבצע בצורה עקיפה על ידי הבוט, שיוריד למחשב שלו רשימה של כל הדפים באתר (לא מכביד על השרת כלל, מבדיקה שעשיתי), ויבדוק לבד את הקיום של הדפים הרלוונטיים מבלי להעמיס על השרת.
בנוגע לעדכון ידני על ידי משתמשים, אני בספק. מבחינת עומס על השרת, עדיף שהעדכון יתבצע פעם אחת על ידי הבוט עבור כל הדפים שנוספו מאז העדכון הקודם, מאשר שהוא יתבצע כמה פעמים על ידי משתמשים. עדכון שבועי לא נראה לי כזה נורא, ובכל מקרה עדכון אוטומטי יומי עדיף על פני עדכונים ידניים כמה פעמים ביום. עמדשיחה • ז' באייר ה'תשפ"ו • 01:18, 24 באפריל 2026 (IDT)
שוב אני מתערב: מה יקרה אם נשלים את מה שמערכת התחיל לעשות ונפסיק את השימוש בתנאי 'קיים', נאפשר ליצור גם בסרגל הניווט קישורים אדומים לדפים חשובים שצריכים להיווצר, ודפים מספרים אחרים שיעלו לאתר, יוכנסו ידנית? זה לא יהיה עדיף?
עוד זאת - אם זה יהיה בצורה המתוארת, יהיה אפשר להתערב עדיין ידנית ולהכניס דף חדש שהעליתי והתבנית לא חשבה עליו מראש (נאמר: פיתוחי שמשון/נזיר/ג/א)? מהדורה קמא (שיחה) 02:07, 24 באפריל 2026 (IDT)
עדיף כמובן לייתר את הצורך בבוט, אבל אני בספק אם אי פעם נוכל לומר שהתהליך הסתיים סופית. אגב, גם זה נראה לי יכול לעבוד יותר טוב בלואה.
בעז"ה יהיה ניתן להתערב ידנית. אבל אם ניתן הוראה לבוט לעבור על כל הכותרות באתר בעלי 4 סקטורים שהסקטור השני שלהן הוא אחד מהמסכתות, הוא לא יפספס את זה. אפשר לשלב בין הדברים, כך שתהיה "רשימה לבנה" של מפרשים, שעבורם כבר יצרנו רשימת דפים קיימים, והבוט יפעל רק עבור שאינם ברשימה. עמדשיחה • ז' באייר ה'תשפ"ו • 02:43, 24 באפריל 2026 (IDT)
טוב. אותי שכנעת. נשמע לי מלהיב למדי. יישר כח. מהדורה קמא (שיחה) 07:00, 24 באפריל 2026 (IDT)
תיקון של מה שכתבתי בסוף התגובה הקודמת: בדיקה של כל הדפים בש"ס בעלי 4 סקטורים לא תמיד תעבוד טוב, כי עדיין הבוט לא ידע אם זה פירוש על הבבלי או על הירושלמי. במצב כזה יהיה צורך להוסיף ידנית את השם 'פיתוחי שמשון' לטבלה הראשית שמכילה את שמות המפרשים הקיימים לכל ספר יסוד. עמדשיחה • ז' באייר ה'תשפ"ו • 09:52, 24 באפריל 2026 (IDT)

דפים מפירי זכויות יוצרים

שלום, בעבר העליתי לכאן את הדפים שבלי הלקט/מפתחות ומנחת חינוך/הסכמות מתוך מהדורה חדשה מכיוון שלא הייתי מודע לבעיית הז"י, אם אפשר למוחקם, תודה רבה שבלי הלקט (שיחה) 20:43, 25 באפריל 2026 (IDT)

תודה על הדיווח. מחקתי מיד. תבורך על כל תרומותיך לעולם התורה. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 22:25, 25 באפריל 2026 (IDT)

כותרת תצוגה

מה דעתך על סקריפט שמשנה את התצוגה של כותרות של דפים ממבנה טכני הכולל לכסונים, למבנה ידידותי יותר? לא מדובר על שינוי הנתיב של הקישור, אלא רק על איך הכותרת של הדף מוצגת בפועל. להדגמה תוכל להעתיק את השורה האחרונה בדף הסקריפטים שלי ולפתוח דף אקראי בש"ס. עמדשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ו • 20:24, 13 במאי 2026 (IDT)

החסרון הוא שלא יהיה אינטואיטיבי להבין שיש מבנה של סקטורים. וגם לא יהיה קל להעתיק את הכותרת בשביל קישורים פנימיים. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 20:29, 13 במאי 2026 (IDT)
הדברים האלה חשובים בעיקר למשתמשים רשומים שעורכים באוצר. לכן חשבתי לשנות את הכותרת רק עבור אנונימיים, שלא מכניסים קישורים פנימיים, ומן הסתם מנווטים באמצעות קישורים וקטגוריות ולא בחיפוש ישיר של שם דף עם סקטורים. עמדשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ו • 23:43, 13 במאי 2026 (IDT)
יש גם אנונימיים שעורכים. אבל אפשר לנסות ולראות אם נקבל משוב שלילי או חיובי. בעניין אחר: אוצר:בקשות מהמערכת#תצוגת ניידים - שמתי לב לזה די מזמן ואני לא יודע איך להושיע, לא כל עוד אנחנו נשענים על {{ניווט כללי עליון}}. אולי אפשר באמצעות מדיה ויקי:Mobile.css לגרום ל-{{חלונית}} לא להתיישר לשמאל אלא להופיע למעלה או בסוף הדף בצורה מקופלת כלשהי, כשהמסך מאוד צר? בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 02:54, 14 במאי 2026 (IDT)
עשיתי שינוי כלשהו כמו שכתבתי שם. אנסה להבין איך אפשר להסתיר את החלונית. אני מקווה שבניווט החדש שאני מתכנן זה יהיה פשוט יותר. עמדשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ו • 13:12, 14 במאי 2026 (IDT)

@

שלחתי לך מייל. עמדשיחה • ה' בסיוון ה'תשפ"ו • 22:03, 20 במאי 2026 (IDT)

יוסף בן מתתיהו

האם יש מקום באוצר לכתביו של יוסף בן מתתיהו? שבלי הלקט (שיחה) 23:55, 20 במאי 2026 (IDT)

כן. כמובן שרמת החשיבות נמוכה יחסית לספרים חשובים אחרים, אבל זה שימושי, וגם יהיו לשם קישורים מספרי קודש חשובים מן הסתם. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 23:59, 20 במאי 2026 (IDT)

תקצירי עריכה

שלום רב. לדעתי כדאי לתועלת הלומדים לשנות בתיבת תקצירי העריכה לתקצירים נפוצים יותר, כגון "בדיקה טכנית" "ייבוא מספריא" "גירסה ראשונית" וכו', תודה רבה שבלי הלקט (שיחה) ט"ו בסיוון ה'תשפ"ו 21:59, 30 במאי 2026 (IDT)

שלום לך, אני לא יודע/זוכר איפה מוגדרים תקצירי העריכה הללו. אבדוק בל"נ. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 01:50, 31 במאי 2026 (IDT)
מדיה ויקי:Gadget-Summarieslist.js. עמדשיחה • ט"ו בסיוון ה'תשפ"ו • 09:52, 31 במאי 2026 (IDT)
עמד, נפלא! מעניין אם יש דרך לכרות את תקצירי העריכה השימושיים ביותר (מן הסתם ה-dump היה מספק את המידע הזה). בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 16:10, 31 במאי 2026 (IDT)
שבלי הלקט, הוספתי כמה. כשיתחיל להיות עמוס נתכנן את זה מחדש. בואו להנגיש את ארון הספרים היהודי, מוגה ומוער, לכולם. מערכת (שיחה) 16:18, 31 במאי 2026 (IDT)
סידרתי את זה קצת. שים לב שהתקציר שיופיע בפועל זה ה-title, וה-content זה הטקסט שצף כשמעבירים את העכבר מעל הכפתור.
אם ה-dump לא יכיל תקצירי עריכה, אני יכול להריץ בדיקה על דוגמית מהשינויים האחרונים (למשל 5–10 אלף עריכות, לא להכביד על השרת יותר מדי) כדי למצוא את הביטויים הנפוצים בתקצירי העריכה. עמדשיחה • ט"ו בסיוון ה'תשפ"ו • 16:33, 31 במאי 2026 (IDT)
תודה רבה. לדעתי כדאי להוסיף גם "הוספת הערת שוליים" ו"ייבוא גירסה זמנית" שבלי הלקט (שיחה) ט"ז בסיוון ה'תשפ"ו 23:18, 31 במאי 2026 (IDT)