בית מאיר/יומא/כו/ב
|
< עמוד קודם · עמוד הבא > צור דיון על דף זה מפרשי הדף גליוני הש"ס |
אמר רב אשי אף אנן נמי תנינא ולמנסך וכו'. ופרש"י ד"ה באתרוגיהן וכו' ע"ש. לפום רהיטא יש להקשות, הלא במס' קידושין דף ע"ג ע"א איתא נמי כההוא לישנא ורגמוהו כולי עלמא באתרוגיהם ושם מה איכא למימר דאתא לאשמעינן, אבל לא קשה מידי, דשם בקידושין לישנא דרגמוהו לאו דוקא, אלא כלומר שזרקו בו מה דהוי בידייהו לצעורי, שפיר אשמעינן דזרקו אותו באתרוגים, דלאו מידי דאמוד למיתה הוא להורות דלישנא דרגמוהו לאו דוקא, מה שאין כן בסוכה דקתני במתניתין ורגמוה ודאי דוקא הוא דהמיתוהו ממש, דהא אשתכח צדוקי, ומסתמא עיקר המיתה על ידי אבנים היה ועל כרחך האתרוגים דנקיט אך להורות על הזמן קאתא, דנהי דאפשר האמת תחילת הרגימה בהאתרוגים שהיה בידם היה, מכל מקום סוף המיתה מסתמא על ידי דבר אחר הוא, ויהיה איך שיהיה אף אם המיתה ממש היה, מכל מקום אי לאו להורות על הזמן קאתא דבר שפתיים אך למותר הוא וק"ל.