ספר האגור/א'סט: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 156 בתים ,  14 בנובמבר 2023
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "<noinclude>{{ניווט כללי עליון}}</noinclude> (אס"ט) שחט בסכין של אינו יהודי כתב הרשב"א אפילו יודע שאינו בן יומו צריך לקלוף מקום בית השחיטה דשומן הנדבק בדופן הסכין אין נפגם ונבלע בדופני בית השחיטה וכ"כ המרדכי. וא"א ז"ל כתב אפילו בסתם שאינו יודע אם הוא בן יומו אם לאו א"צ לא...")
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
<noinclude>{{ניווט כללי עליון}}</noinclude>
<noinclude>{{ניווט כללי עליון}}</noinclude>
(אס"ט) שחט בסכין של אינו יהודי כתב הרשב"א אפילו יודע שאינו בן יומו צריך לקלוף מקום בית השחיטה דשומן הנדבק בדופן הסכין אין נפגם ונבלע בדופני בית השחיטה וכ"כ המרדכי. וא"א ז"ל כתב אפילו בסתם שאינו יודע אם הוא בן יומו אם לאו א"צ לא קליפה ולא הדחה ואם יודע שהוא בן יומו קולף מקום בית השחיטה אבל לא יכול לשחוט על דעת שיקלוף בית השחיטה דשמא ישכח ולא יקלוף טורים. וריב"ם היה מצריך קליפה לכל הבשר שחותך בסכין של אינו יהודי ולא נראה לר"י דדוקא בבית השחיטה מחמת דוחק הסכין מרדכי:
(אס"ט) שחט בסכין של אינו יהודי כתב הרשב"א אפילו יודע שאינו בן יומו צריך לקלוף מקום בית השחיטה דשומן הנדבק בדופן הסכין אין נפגם ונבלע בדופני בית השחיטה וכ"כ המרדכי. וא"א ז"ל כתב אפילו בסתם שאינו יודע אם הוא בן יומו אם לאו א"צ לא קליפה ולא הדחה ואם יודע שהוא בן יומו קולף מקום בית השחיטה אבל לא יכול לשחוט על דעת שיקלוף בית השחיטה דשמא ישכח ולא יקלוף טורים. וריב"ם היה מצריך קליפה לכל הבשר שחותך בסכין של אינו יהודי ולא נראה לר"י דדוקא בבית השחיטה [שהוא חם קצת בולע]{{הערה|נוסף ע"פ [[ספר האגור/תיקוני הטעויות|דף התיקונים]]}} מחמת דוחק הסכין מרדכי:
<noinclude>{{דיקטה}}{{ניווט כללי תחתון}}</noinclude>
<noinclude>{{שולי הגליון}}{{דיקטה}}{{ניווט כללי תחתון}}</noinclude>

תפריט ניווט