אמרי נועם (הגר"א)/ברכות/מט/א
דף זה הועלה אוטומטית, ייתכנו שגיאות בתחביר קוד הדף. נא לא להסיר את התבנית לפני בדיקת תקינות ידנית
אם הכל בסדר - נא הסירו תבנית זו מן הדף
מאי קמ"ל כל ברכה שאין בה מלכות לא שמה ברכה וכו' דאין לומר דמה שאמר צריכה מלכות אתי לאשמעינן דהוי דרבנן (וכמ"ש לעיל פליגי בה אבא יוסי בן דוסתאי כו'] דאם כן היה לו לומר הטוב והמטיב פותחת בברוך (עי' תוס' ד"ה מאן) אלא מדקאמר צריכה מלכות ש"מ הא אתא לאשמעינן כל ברכה שאין בה מלכות כו': טעה ולא הזכיר של יו"ט אומר כו' לשמחה מכאן משמע שיש לומר בר"ה ויו"כ והשיאנו כמ"ש הכא צריך להזכיר שמחה ומשמע דבכל יו"ט קאמר בין שלש רגלים ובין שאר יו"ט מדקאמר סתמא טעה ולא הזכיר של יו"ט ועוד מדאיבעי ליה בר"ח אי צריך להזכיר בה שמחה משמע דבר"ה פשיטא לו וכן המנהג פשוט בבני מזרח (עי' ביאורו או"ח סי' תקפ"ב סי' קי"ט) ועיין מג"א סי' קפ"ח סי' ק"ז וברא"ש סוף ראש השנה ולהסוברים שאין אומרים והשיאנו יש לתרץ מה שלא פירש מלבד ראש השנה דסמך עצמו על מה שסיים מקדש ישראל והזמנים מזה נדע דאיירי בשלש רגלים ולא בראש השנה) וגם יש לומר דס"ל דראש חודש דין אחד עם ראש השנה ושואל על ראש חודש ונלמוד מזה על ראש השנה:
הגרסה הראשונית של דף זה הונגשה באמצעות ובאדיבות דיקטה |
