אבני נזר/יורה דעה/שסח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(גרסה ראשונית)
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 40: שורה 40:
==ט==
==ט==


ט) '''האמנם''' כי עדיין יש לעיין לדעת הראב"ד פ"ו מהלכות ברכות הלכה ט"ו במה שמקילין בספק נט"י. דמ"מ אם יש לו מים אומרים לו רחוץ להוציא עצמך מבית הספק. ה"נ נימא ביש לציבור ס"ת אחר שיקראו בס"ת האחר להוציא עצמם מספק. ואף דהכא איכא חזקת טהרה הלא מקור דברי ראב"ד עי' בכ"מ] מהא דע"ז {{ממ|ל"ז.}} כי אתא לקמי' דר' ינאי [מי שאירע בו ספק טומאה ברה"ר] אמר להו האיכא מיא בנהרא זילי טבילו. ואף שהי' חזקת טהרה. וכיון דס"ל לראב"ד אפי' בדרבנן אמרינן הוצא עצמך מספק. ממילא גם באיכא חזקה נחמיר כן:
ט) '''האמנם''' כי עדיין יש לעיין לדעת הראב"ד [[רמב"ם/ברכות/ו#טו|פ"ו מהלכות ברכות הלכה ט"ו]] במה שמקילין בספק נט"י. דמ"מ אם יש לו מים אומרים לו רחוץ להוציא עצמך מבית הספק. ה"נ נימא ביש לציבור ס"ת אחר שיקראו בס"ת האחר להוציא עצמם מספק. ואף דהכא איכא חזקת טהרה הלא מקור דברי ראב"ד עי' בכ"מ] מהא דע"ז {{ממ|[[בבלי/עבודה זרה/לז/א|ל"ז.]]}} כי אתא לקמי' דר' ינאי [מי שאירע בו ספק טומאה ברה"ר] אמר להו האיכא מיא בנהרא זילי טבילו. ואף שהי' חזקת טהרה. וכיון דס"ל לראב"ד אפי' בדרבנן אמרינן הוצא עצמך מספק. ממילא גם באיכא חזקה נחמיר כן:


==י==
==י==


י) '''מ"מ''' י"ל באיכא תרתי ספק דרבנן וחזקה לא נחמיר והרי דעת הרמב"ם דבספק דרבנן לא אמרינן הוצא עצמך מספק ועי' כ"מ. מהיכי תיתי שנפליג מחלוקתם בחזקה ודרבנן ג"כ. וכן דעת הרב ז"ל מלאדי בש"ע סי' ק"ס סעיף י"ג יע"ש. ע"כ נראה לי להסכים עם כ"ת להתיר:
י) '''מ"מ''' י"ל באיכא תרתי ספק דרבנן וחזקה לא נחמיר והרי דעת הרמב"ם דבספק דרבנן לא אמרינן הוצא עצמך מספק ועי' כ"מ. מהיכי תיתי שנפליג מחלוקתם בחזקה ודרבנן ג"כ. וכן דעת הרב ז"ל מלאדי בש"ע [[שולחן ערוך הרב/אורח חיים/קס#יג|סי' ק"ס סעיף י"ג]] יע"ש. ע"כ נראה לי להסכים עם כ"ת להתיר:


{{-}}
{{-}}{{יישור לשמאל|ידידו מחו' הדו"ש וש"ת הק' '''אברהם'''.}}
 
{{יישור לשמאל|ידידו מחו' הדו"ש וש"ת הק' '''אברהם'''.}}


<noinclude>{{דיקטה}}
<noinclude>{{דיקטה}}
{{ניווט כללי תחתון}}</noinclude>
{{ניווט כללי תחתון}}
[[קטגוריה:רבי משה פנחס טרונק: תשובות אליו]]
[[קטגוריה:תשובות מתאריך כ"ו טבת ה'תרס"ד]]</noinclude>

תפריט ניווט