משנה/כתובות/ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 21 בתים ,  14 בינואר 2021
חלוקה לקטעים ופיסוק
(פתיחת ראשי תיבות ופיסוק)
(חלוקה לקטעים ופיסוק)
שורה 14: שורה 14:


== ה ==
== ה ==
אילו מלאכות שהאשה עושה לבעלה, טוחנת ואופה ומכבסת מבשלת ומניקה את בנה מצעת לו המטה ועושה בצמר. הכניסה לו שפחה אחת, לא טוחנת ולא אופה ולא מכבסת. שתים, אין מבשלת ואין מניקה את בנה. שלש, אין מצעת לו המיטה ואין עושה בצמר. ארבעה, יושבת בקתדרא, רבי אליעזר אומר אפילו הכניסה לו מאה שפחות כופה לעשות בצמר שהבטלה מביאה לידי זימה. רבן שמעון בן גמליאל אומר אף המדיר את אשתו מלעשות מלאכה יוציא ויתן כתובה שהבטלה מביאה לידי שעמום.
אילו מלאכות שהאשה עושה לבעלה. טוחנת, ואופה, ומכבסת, מבשלת, ומניקה את בנה, מצעת לו המטה, ועושה בצמר.
 
הכניסה לו שפחה אחת, לא טוחנת ולא אופה ולא מכבסת. שתים, אין מבשלת ואין מניקה את בנה. שלש, אין מצעת לו המיטה ואין עושה בצמר. ארבעה, יושבת בקתדרא, רבי אליעזר אומר אפילו הכניסה לו מאה שפחות כופה לעשות בצמר שהבטלה מביאה לידי זימה.
 
רבן שמעון בן גמליאל אומר, אף המדיר את אשתו מלעשות מלאכה, יוציא ויתן כתובה, שהבטלה מביאה לידי שעמום.


== ו ==
== ו ==
שורה 23: שורה 27:


== ח ==
== ח ==
המשרה את אשתו על ידי שליש, לא יפחות לה משני קבין חטין או מארבעת קבין שעורים, אמר רבי יוסי לא פסק לה שעורים אלא רבי ישמעאל שהיה סמוך לאדום. ונותן לה חצי קב קטנית וחצי לוג שמן וקב גרוגרות או מנה דבילה ואם אין לו פוסק לעומתן פירות ממקום אחר. ונותן לה מטה מפץ ואם אין לו מפץ נותן לה מחצלת. ונותן לה כפה לראשה, וחגור למתניה, ומנעלים ממועד למועד, וכלים של חמשים זוז משנה לשנה ואין נותן לה לא חדשו' בימות החמה ולא שחקים בימות הגשמים אלא נותן לה כלים של חמשים זוז בימות הגשמים והיא מתכסה בבלאותיהן בימות החמה והשחקים שלה.
המשרה את אשתו על ידי שליש, לא יפחות לה משני קבין חטין או מארבעת קבין שעורים, אמר רבי יוסי לא פסק לה שעורים אלא רבי ישמעאל שהיה סמוך לאדום. ונותן לה חצי קב קטנית וחצי לוג שמן וקב גרוגרות או מנה דבילה, ואם אין לו פוסק לעומתן פירות ממקום אחר. ונותן לה מטה מפץ ואם אין לו מפץ נותן לה מחצלת. ונותן לה כפה לראשה, וחגור למתניה, ומנעלים ממועד למועד, וכלים של חמשים זוז משנה לשנה, ואין נותן לה לא חדשו' בימות החמה ולא שחקים בימות הגשמים, אלא נותן לה כלים של חמשים זוז בימות הגשמים והיא מתכסה בבלאותיהן בימות החמה והשחקים שלה.


== ט ==
== ט ==
נותן לה מעה כסף לצורכה, ואוכלת עמו מלילי שבת ללילי שבת, ואם אין נותן לה מעה כסף לצורכה מעשה ידיה שלה. ומה היא עושה לו, משקל חמש סלעים שתי ביהודה שהן עשר סלעים בגליל או משקל עשר סלעים ערב ביהודה שהן עשרים סלעים בגליל. ואם היתה מניקה פוחתין לה ממעשה ידיה ומוסיפין לה על מזונותיה. במה דברים אמורים בעני שבישראל אבל במכובד הכל לפי כבודו.
נותן לה מעה כסף לצורכה. ואוכלת עמו מלילי שבת ללילי שבת. ואם אין נותן לה מעה כסף לצורכה, מעשה ידיה שלה.
 
ומה היא עושה לו, משקל חמש סלעים שתי ביהודה שהן עשר סלעים בגליל, או משקל עשר סלעים ערב ביהודה שהן עשרים סלעים בגליל.
 
ואם היתה מניקה, פוחתין לה ממעשה ידיה ומוסיפין לה על מזונותיה.
 
במה דברים אמורים בעני שבישראל, אבל במכובד הכל לפי כבודו.


{{שולי הגליון}}
{{שולי הגליון}}


{{ניווט כללי תחתון}}
{{ניווט כללי תחתון}}
3,308

עריכות

תפריט ניווט